W dniu 29.05.2018r. o godz. 17.00 w auli szkolnej odbędzie się wykład z psychologiem, psychoterapeutą Wielkopolskiego Centrum Zaburzeń Jedzenia panią Dorotą Mroczkowską. Spotkanie będzie dotyczyło problematyki: " Jak rozpoznawać, rozmawiać i gdzie szukać pomocy na temat zaburzeń jedzenia". Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych

Gimnazjum nr 11

Najlepsze w Poznaniu

25mNasza podróż do Bad Honnef zaczęła się w sobotę 17 marca 2018 roku. Autobus rejsowy linii Sindbad pojawił się na przystanku autobusowym przed dworcem PKS około godziny 20:45. Kierowca spakował nasze bagaże, a my wsiedliśmy do pojazdu zajmując miejsca na końcu autokaru.

Do Bonn dotarliśmy w niedzielę około godziny 10:00. Stamtąd odebrali nas nasi partnerzy, razem ze swoimi rodzicami. Droga z Bonn do Bad Honnef trwała około 20 minut. Po kilku godzinach odpoczynku wszyscy uczestnicy wymiany zebrali się w pobliskiej kręgielni. Spędziliśmy tam 2 godziny. Następnie udaliśmy się na obiadokolację. Wróciliśmy do domu bardzo zmęczeni, więc odrazu poszliśmy spać.

Następnego dnia przybyliśmy do szkoły o godz. 8 rano. Serdecznie i dowcipnie przywitał nas dyrektor szkoły. Po krótkich zabawach integracyjnych niemieccy uczestnicy wymiany oprowadzili nas po swojej szkole. Następnie gospodarze udali się na lekcje, a my zwiedzaliśmy Bad Honnef, rozwiązując zadania przygotowane przez naszych partnerów. Po zwiedzeniu miasteczka udaliśmy się, teraz już w grupie polsko-niemieckiej, na Drachenfels (Smoczą Skałę). Na górę wjechaliśmy kolejką zębatą, natomiast na samą skałę weszliśmy pieszo. Gdy już się tam dostaliśmy, niemiecki nauczyciel opowiedział nam historię związanąz tą skałą, którą przetłumaczyła nam pani Grudzień. Odpoczęliśmy w kawiarni na szczycie i w dobrych nastrojach zeszliśmy pieszym szlakiem do Bad Honnef.

Na kolejny dzień zaplanowany został wyjazd do parku linowego. Niestety plany te nie powiodły się z powodu niesprzyjającej pogody. Po warsztatach artystycznych w szkole udaliśmy się zatem do Bonn, byłej stolicy RFN. Zwiedziliśmy Haus der Geschichte, czyli Muzeum Historii Niemiec. Zwiedzanie miasta przebiegało w aktywny sposób. W grupach tworzyliśmy historyjkę opartą o zdjęcia miejsc lub przedmiotów, które nas zaintrygowały. Nie zapomnieliśmy także o zakupach w słynnym sklepie Haribo.

W środę udaliśmy się do wspomnianego wcześniej parku linowego. Podczas szkolenia instruktorka wytłumaczyła nam, jak bezpiecznie poruszać się po parku. Było tam kilka tras o różnych stopniach trudności. Ich pokonanie sprawiło nam wiele przyjemności. Naprawdę warto było!

Czwartkowy poranek spędziliśmy goszcząc na lekcjach u niemieckich uczniów. W Siebengebirgsgymnasium lekcje są dłuższe niż w naszej szkole – trwają aż 70 minut.Następnie pojechaliśmy do Kolonii. Rozpoczęliśmy od „słodkiego”, w Muzeum Czekolady dowiedzieliśmy się – degustując – jak wytwarza się czekoladę, następnie zwiedzaliśmy miasto z przewodnikiem, a na końcu szukaliśmy polskich śladów w słynnej kolońskiej katedrze. Po powrocie do Bad Honnef spotkaliśmy się w szkole przy tradycyjnym grillu.

Ostatniego dnia wymiany rano odbył się turniej piłki koszykowej. Potem spotkaliśmy się w sali, by podsumować wymianę. Gospodarze rozdali nagrody zwycięzcom różnych konkursów. Przedstawialiśmy także Bonner-Story. Po oficjalnych podziękowaniach i pożegnaniach udaliśmy się po raz ostatni do domów gospodarzy. O godz. 17.00 wyjechaliśmy z Bonn.

Dzięki wymianie każdy z nas na pewno dużo się nauczył. Jedni podszkolili język niemiecki, drudzy angielski. Nauczyliśmy się współpracy z rówieśnikami nie tylko z naszego kraju. Musieliśmy pokonać wszystkie bariery i strachy, które nam towarzyszyły. Uważam, że dzięki tej formie wymiany można dużo zyskać. Myślę, że każdy z nas chciałby wziąć udział w takim przedsięwzięciu jeszcze raz.